Kandydaci ubiegający się o pracę w projekcie, powinni wziąć pod uwagę podane niżej punkty harmonogramu wraz z datami, które będą traktowane jako nieprzekraczalne.
Nie jest to pełen harmonogram realizacji projektu, a jedynie punkty dotyczące kandydatów oraz dla nich istotne.
Celem całego zespołu jest opracowanie równoległych historii wiersza litanijnego w różnych regionach Europy od średniowiecza do lat 30-tych XX wieku. Rezultaty badań zostaną opublikowane w postaci szeregu książek naukowych tworzących serię monograficzną projektu. Harmonogram różni się jednak w zależności od tego, czy dotyczy pracowników etatowych, czy pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o dzieło. Jedynym punktem wspólnym są warsztaty naukowe zaplanowane w pierwszej połowie 2015 roku. Na każdym etapie harmonogramu kandydat będzie zobowiązany przedstawiać przewidziane tym harmonogramem teksty naukowe napisane w języku polskim lub angielskim, przy czym nieco wyżej będzie premiowany język angielski.
Osoby pracujące na podstawie umowy o dzieło
Pracownikowi zatrudnionemu na podstawie umowy o dzieło przypadnie do realizacji co najmniej jedno zadanie badawcze dotyczące historii wiersza litanijnego w ujęciu literaturoznawczym (dany obszar językowy) lub w nieliteraturoznawczym (analiza jednego z czynników kontekstowych). Rezultaty trzeba będzie przedstawić w postaci co najmniej jednego artykułu. Prace będą przebiegać w następującym porządku:
1. Pierwsza połowa 2015 roku ― prezentacja wyników badań w postaci referatu na warsztatach naukowych.
2. 30 czerwca 2015 roku ― dostarczenie kierownikowi projektu artykułu naukowego będącego udoskonaloną wersją referatu.
3. Pierwsza połowa 2016 roku ― publikacja monografii zbiorowej na temat obecności formy litanijnej w kulturach regionów Europy, gromadzącej artykuły napisane przez wykonawców projektu.
Osoby zatrudnione na pełen etat
Pracownikowi zatrudnionemu na pełen etat przypadną do realizacji zadania badawcze dotyczące historii wiersza litanijnego w co najmniej jednym regionie Europy. Plan badań będzie uwzględniał takie zagadnienia, jak współzależność między ewolucją wzorca litanijnego a historią wiersza, struktura powtórzeń, repertuar elementów rytmizacyjnych, ich religijna i wokółreligijna motywacja itp. Zadania te będą wymagały przedstawienia rezultatu w postaci monografii. W zależności od regionów wybranych do badań może to być jedna większa monografia lub dwie mniejsze. Objętość całości będzie się mieściła w granicach od 12 do 20 arkuszy wydawniczych (wymagana objętość zostanie doprecyzowana przez kierownika projektu po zamknięciu procedury konkursowej). Do obowiązków pracowników etatowych będzie też należało przygotowanie artykułów do publikacji w czasopismach.
Prace nad monografią będą przebiegać w następującym porządku:
1. Do 31 grudnia 2014 roku należy przedstawić częściowy tekst monografii ― o objętości określonej przez kierownika projektu w granicach od 2 do 4 arkuszy wydawniczych ― dotyczący regionalnego wariantu wiersza litanijnego w okresie od początków danej literatury do cezury I (np. w średniowieczu), przy czym data cezury I zostaje wyznaczona na podstawie propozycji kandydata zgłoszonej w konkursie.
2. Podczas warsztatów naukowych (pierwsza połowa 2015 roku) będzie trzeba przedstawić referat lub szczegółowy komunikat z prowadzonych badań (forma do uzgodnienia z kierownikiem projektu).
3. Do 31 lipca 2015 roku należy przedstawić częściowy tekst monografii ― o objętości określonej przez kierownika projektu w granicach od 4 do 8 arkuszy wydawniczych ― dotyczący regionalnego wariantu wiersza litanijnego od początków danej literatury do cezury II (np. do końca XVII wieku), przy czym data cezury II zostaje wyznaczona na podstawie propozycji kandydata zgłoszonej w konkursie.
4. Do 29 lutego 2016 roku należy przedstawić częściowy tekst monografii ― o objętości określonej przez kierownika projektu w granicach od 7 do 12 arkuszy wydawniczych ― dotyczący regionalnego wariantu wiersza litanijnego od początków danej literatury do cezury III (np. do końca Oświecenia), przy czym data cezury III zostaje wyznaczona na podstawie propozycji kandydata zgłoszonej w konkursie.
5. Do 30 czerwca 2016 roku należy przedstawić częściowy tekst monografii ― o objętości określonej przez kierownika projektu w granicach od 10 do 16 arkuszy wydawniczych ― dotyczący regionalnego wariantu wiersza litanijnego od początków danej literatury do trzeciego ćwierćwiecza XIX wieku, czyli do cezury otwierającej modernizm.
W sierpniu 2016 roku następuje koniec pierwszego etapu prac pozwalający Narodowemu Centrum Nauki podjąć decyzję w sprawie dalszego funkcjonowania projektu. W ocenie tej rozpatrywane będą zarówno opublikowana oraz przygotowane do druku teksty monografii autorstwa wszystkich pracowników zespołu, jak i artykuły opublikowane lub złożone do publikacji w czasopismach, napisane przez kierownika projektu i pracowników etatowych. Jeżeli NCN podejmie decyzję o przedłużeniu finansowania projektu od 1 września 2016 roku, kolejne punkty harmonogramu będą się przedstawiały następująco:
6. Do 30 czerwca 2017 roku należy przedstawić całościowy i kompletny tekst monografii ― o objętości określonej przez kierownika projektu w granicach od 12 do 20 arkuszy wydawniczych ― dotyczący regionalnego wariantu wiersza litanijnego od początków danej literatury do lat 30-tych XX wieku, czyli do momentu, kiedy dany region został wciągnięty w II wojnę światową lub poprzedzające ją wydarzenia polityczne.
7. Publikacja napisanej przez pracownika etatowego monografii dokumentującej wyniki badań na temat historii regionalnego wariantu wiersza litanijnego od początków danej literatury do lat 30-tych XX wieku planowana jest na pierwszą połowę 2018 roku.
8. Publikacja napisanej przez kierownika projektu monografii, podejmująca próbę porównawczej systematyzacji wyników zespołu oraz uchwycenia ogólnoeuropejskich mechanizmów historycznoliterackich ujawniających się w ewolucji wiersza litanijnego, planowana jest na pierwszą połowę 2018 roku.